Alegerea bateriei se face in functie de mai multi parametri, tinandu-se cont de recomandarile producatorului de autovehicul. In principal trebuie avut in vedere motorul masinii (capacitatea cilindrica in cm³, tipul de alimentare: pe benzina sau motorina), dotarile electrice ale autoturismului si regimul de utilizare al acestuia. Tabelul alaturat ofera un ghid general pentru alegerea bateriei in functie de capacitatea a motorului si tipul de alimentare.
Capacitate baterie | Curent de demaraj | Capacitate cilindrica motor/tip de alimentare (benzina/motorina) |
<35Ah | <300A | Motoare pe benzina pana la 1100 cm³ (Tico, Matiz) |
35Ah-45A | 300A-400A | Motoare pe benzina pana la 1400 cm³ |
45Ah-55Ah | 400A-500A | Motoare pe benzina pana la 1800 cm³ |
55Ah-65Ah | 500A-600A | Motoare pe benzina pana la 2500cm³ |
65Ah-70Ah | 600A-640A | Motoare pe benzina pana la 2800cm³- motorina pana la 2000cm³ |
70Ah-80Ah | 640A-700A | Motoare pe benzina pana la 3500cm³- motorina pana la 2500cm³ |
80Ah-90Ah | 700A-800A | Motoare pe benzina pana la 4000cm³- motorina pana la 2800cm³ |
90Ah-100Ah | ˃800A | Motoare pe benzina peste 4200cm³- motorina pana la 3500cm³ |
Montarea / Demontarea
- Pentru montarea si demontarea bateriei se vor respecta mai multe reguli:
- Este indicat sa folositi echipamente de protectie: ochelari, manusi de protectie, salopeta. -Asigurati-va ca motorul este oprit, cheia scoasa din contact.
- Inainte de montarea/demontarea bateriei pe/de pe autovehicul este recomandata decuplarea echipamentelor electrice pentru a evita deteriorarea acestora in cazul aparitiei unor scurtcircuite accidentale. In cazul autovehiculelor dotate cu calculatoare de bord sau siseme speciale programabile ce necesita alimentare continua, se poate utiliza un redresor special cu fnctie SUPPLY, capabil sa mentina alimentarea sistemelor de bord pe perioada inlocuirii acumulatorului.
- Fixarea bateriei pe autovehicul se va face in suportul acesteia, astfel incat sa fie exclusa posibilitatea aparitiei vibratiilor libere, care produc caderea masei active de pe placi si deteriorarea prematura, respectiv reducerea duratei de viata a bateriei.
- Polii bateriei si bornele de prindere a cablurilor vor fi curatate de oxizi si se vor unge cu vaselina antiacida. Neefectuarea acestei operatiuni duce la scaderea performantei bateriei si a consumatorilor electrici alimentati de ea.
- Inainte de a monta bateria pe autovehicul verificati ca tensiunea in gol la bornele ei sa fie mai mare de 12.5V (baterie complet incarcata).
- La autovehiculele cu circuit de 24V care utilizeaza baterii de 12V inseriate trebuie ca cele doua baterii sa fie de acelasi tip, sa aiba aceeasi data de fabricatie si acelasi nivel de incarcare. Este interzisa cuplarea consumatorilor de 12V in sisteme electrice de 24Vcc fara utilizarea unui convertor 24Vcc/12Vcc. Pentru a prelungi durata de viata a bateriilor in cazul utilizarii circuitelor de 24V, Caranda Baterii recomanda instalarea unui sistem de egalizare a tensiunii de incarcare capabil sa monitorizeze si sa asigure o incarcare uniforma a bateriilor prelungind astfel in mod semnificativ durata de viata a celor doua baterii.
- La montare, daca minusul instalatiei electrice este la masa, se leaga mai intai cablul pozitiv (+) la polul pozitiv (+) al bateriei si apoi cablul negativ (-) la polul negativ (-) al bateriei. – dupa fixare, contactul electric intre cablurile instalatiei electrice si bornele bateriei trebuie sa ramana ferm.
- La demontarea bateriei se procedeaza in ordine inversa.
Super informatia furnizata pe site. Multe multumiri.